Żyjesz szybko i w stresie? Znajdź czas dla siebie i zrelaksuj się. Zapoznaj się z kilkoma metodami relaksacji, które możesz stosować w domu i wybierz coś dla siebie.

 

  1. Głębokie oddychanie

Usiądź z wyprostowanymi plecami i połóż jedną rękę na klatce piersiowej. Drugą rękę połóż na brzuchu i zacznij wdychać powietrze przez nos i wypuszczać ustami. Brzuch powinien zacząć się znacznie unosić, a klatka piersiowa niewiele.

  1. Muzyka

Włącz cichą i spokojną muzykę, której słuchanie będzie sprawiało Ci przyjemność i pozwoli wyciszyć się. Usiądź lub połóż się wygodnie, zamknij oczy i głęboko oddychaj. Następnie postaraj się poczuć muzykę całym ciałem. Dla każdego będzie odpowiedni inny rodzaj muzyki. Jedni zrelaksują się przy muzyce klasycznej, a innych będzie ona denerwować. Najczęściej polecane i uniwersalne są dźwięki natury.

  1. Zapachy

Przewietrz pomieszczenie, w którym będziesz się relaksować. Zapal świeczki o przyjemnym i odpowiednim dla Ciebie zapachu. Możesz też rozpylić w powietrzu delikatne perfumy, których zapach nie będzie Cię drażnił utrudniając tym relaksację. Możesz również relaksować się w wannie. W tym celu przewietrz łazienkę i napełnij wannę ciepłą wodą. Zapal zapachowe świeczki, a do kąpieli dodaj przeznaczone do tego olejki lub płyny, które dodadzą jej przyjemnego zapachu i pozwolą Ci się zrelaksować.

  1. Joga

Zapisz się na zajęcia jogi. Jeśli zapoznasz się z podstawowymi, możesz wykonywać poszczególne pozycje samodzielnie w domu lub na łonie natury. Joga pomaga się odprężyć, poprawia kondycję i przemianę materii, wzmacnia kręgosłup oraz pomaga w problemach ze snem, a jedyne co jest Ci do niej potrzebne to spokojne miejsce.

  1. Wizualizacja

Wyobraź sobie miejsce, w którym czujesz się bezpiecznie i błogo. Skup się na najmniejszych szczegółach takich jak kolory, zapachy czy dźwięki. Im więcej szczegółów tym więcej zmysłów zostaje zaangażowanych.

Korzyści jakie daje nam relaksacja:

  • przeciwdziała stanom lękowym,
  • poprawia samopoczucie oraz obraz siebie,
  • przeciwdziała chorobom somatycznym
  • zmniejsza nerwowość
  • wpływa na wyobrażanie i proces myślenia,
  • wpływa korzystnie na dobry sen,
  • powracamy do „tu i teraz”

 

O Autorze

Spontaniczna, wygadana i wszędzie jej pełno. Łatwo nawiązuje znajomości. Kocha przebywać wśród ludzi, których zaraża pozytywna energią. Interesuje się psychologią, stosunkami międzyludzkimi i sztuką. Chce zwiedzać świat i poznawać nowe kultury, nie tylko przez telewizję i Internet.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany