Versace to włoski dom domy, kojarzący się najczęściej z kobietami obdarzonymi dużymi pokładami pasji, seksapilu oraz dużej pewności siebie. Taka jest również Donatella Versace – wiceprezes, projektantka oraz siostra założyciela marki, kobieta, która swym zmysłem do interesów przyćmiła nawet samego Gianniego Versace.
W cieniu Gianniego Versace
Donatella Versace urodziła się we włoskim mieście Reggio Calabria. Jest córką Franceski oraz Antoniego Versace, przyszła na świat jako ostatnia z czwórki rodzeństwa. Już od najmłodszych lat każde z nich odczuwało zainteresowanie modą.
Pasją do ubrań zaraziła ich matka, która zajmowała się krawiectwem oraz prowadzeniem sklepu z koncesją. Gianni, przyszły założyciel modowego giganta, który był starszy od Donatelli o ponad dziewięć lat, ochoczo pomagał Francesce w prowadzeniu rodzinnego biznesu. To właśnie tam narodziła się jego miłość do mody. Szycia nauczył się poprzez tworzenie szmacianych lalek ze skrawków materiałów, które znajdował w pracowni.W wieku dziewięciu lat zaprojektował oraz stworzył swoją pierwszą sukienkę. Wkrótce ponad połowa sklepu zaopatrzona była w ubrania jego autorstwa, które wykonywane były w prowincji La Puglia.
Początek marki Versace nastąpił w roku 1976, gdy ten postanowił razem ze swoim bratem, Santem Versace, założyć własny biznes i wyjechać w tym celu do Mediolanu na stałe. Wkrótce stała się ona modowym gigantem, na punkcie którego oszalał cały świat.
Był to również czas, w którym młoda Donatella studiowała lingwistykę we Florencji i wspierała potajemnie brata. Miał on duży wpływ, zarówno na jej rozwój wewnętrzny, jak i na wygląd. To on przekonał ją, by przemalowała swoje włosy na blond, który do dziś jest jej znakiem rozpoznawczym.
Pierwsze kroki w świecie mody
Donatella i Gianni pracowali razem w latach 80. i 90. Początkowo miała ona zajmować się działem współpracy z klientami. Wkrótce jednak stała się dla niego muzą oraz doradcą. To właśnie z jej zdaniem najbardziej się liczył, gdy tworzył swoje kreacje. Była ona również pomysłodawczynią reklam, w których udział mieli wziąć znani celebryci.
Było to dość ryzykowne posunięcie, które na szczęście zakończyło się wielkim sukcesem. Można powiedzieć, że dzięki temu stworzyła chwyt marketingowy, który jest używany, z powodzeniem, w świecie mody do dziś.
W latach 80. Gianni podarował Donatelli oddzielną linię – Versus, która niestety została wycofana w 2005 r., ze względu na zbyt małe zainteresowanie. Wypuścił na rynek również perfumy, które nosiły nazwę „Blonde” na cześć jej platynowych włosów.
Versace pod skrzydłami Donatelli
Dobra passa domu mody Versace skończyła się, gdy w 1997 r. Gianni padł ofiarą seryjnego mordercy – Andrew Cunanana. Po wydarzeniu tym większość obowiązków przejęła Donatella. Razem ze swoim bratem Santo starali się uratować dobytek zmarłego. Nie przyszło im to jednak łatwo.
Donatella, załamana śmiercią Gianniego, coraz częściej sięgała po narkotyki. Z nałogiem pożegnała się dopiero w 2004 r. wraz z pójściem na odwyk. Zaprojektowanie nowej kolekcji, która byłaby zgodna z wizerunkiem marki, zajęło jej ponad rok.
18 lipca 1998 r. światło dzienne ujrzał, stworzony przez nią, pokaz haute cuture dla Versace Atelier zorganizowany w hotelu Ritz, który był zarazem pierwszym pokazem od śmierci brata. W 2013 r. została ona dyrektorem kreatywnym marki.
Jej udziały w firmie wynoszą 20%, co ciekawsze jej córka, Allegra, odziedziczyła po wuju aż 50 % wpływów. Mimo to, to właśnie ona podejmuje najważniejsze decyzje w firmie. Dużą wagę przykłada do promowania marki w internecie oraz współpracy z gwiazdami, co sprawia, że wszystko, co ma na sobie logo Versace, jest unikatowe, seksowne oraz pożądane przez miliony mężczyzn i kobiet na całym świecie.
Zostaw odpowiedź