Doskonałe źródło zdrowych tłuszczów – jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, mimo to klasyfikowane jako owoc. Zalicza się go do superpokarmów. Dlaczego?

 

 

Dlaczego warto jeść awokado?

 

  • Dzięki obecności jednonienasyconych kwasów tłuszczowych jest łatwo metabolizowane (średnie awokado zawiera 22,5 g tłuszczu, z czego 2/3 stanowią tłuszcze jednonienasycone).
  • Stanowi bogate źródło potasu i witaminy E, kwasu foliowego oraz witamin z grupy B.
  • Ma bardzo niski poziom fruktozy (już tak natura pomyślała), że w połączeniu z tłuszczem stanowi prawdziwe dobrodziejstwo natury.
  • Jest tłuste i sprawia, że jesteśmy bardziej syci.

 

 

CZY WIESZ, że AWOKADO…

  • jest tak doskonałym pokarmem, że zaleca się, aby używać go jako pierwszego pokarmu niemowlęcia zamiast jakiejkolwiek żywności przetworzonej. Twoje dziecko na pewno okaże swoją wdzięczność w przyszłości,
  • jest bezpiecznym owocem, ze względu na grubą skórę, która
  • chroni wewnętrzną część owocu przed pestycydami,
  • świetnie sprawdza się w chorobach układu krążenia, problemach z wagą (tak, tak tłuszcz wcale nie tuczy!) i cukrzycy (w tym również typu 1),
  • dodane do sałatki, sprawia, że nasz organizm wchłania 3-5 razy więcej karotenoidów, które chronią organizm przed wolnymi rodnikami,
  • zawiera związki, które hamują i niszczą raka jamy ustnej,
  • nie powoduje wzrostu stężenia trójglicerydów, jeśli jemy burgera ze świeżym awokado.

Jeżeli potrzebujemy zdrowego, dobrego tłuszczu do potrawy na ciepło, jednocześnie nie przepadając za specyficznym smakiem oleju kokosowego, jako idealny zamiennik można użyć awokado, którego należy dodać w takiej samej ilości jak oleju.

Moim najlepszym przepisem z wykorzystaniem awokado (oprócz guacamole) jest czekoladowy deser z awokado, owocami jagodowymi i/lub gruszką – pycha! A oto i przepis.

fot.Ella Kuszyk

CZEKOLADOWY DESER z AWOKADO

Składniki:

  • 1 dojrzała gruszka (lub 1 kiwi),
  • ½ szklanki malin (lub borówki amerykańskiej),
  • ½ dojrzałego awokado
  • 1 łyżka kakao

Ja dodatkowo dodaję o tego deseru jeszcze 1 surowe żółtko…

Zblendować wszystkie składniki razem i deser gotowy. Smacznego!

 

Pisała dla Was: Ella Kuszyk

PERSONAL DIET COACHING

https://www.facebook.com/PDietC/

O Autorze

Dietoterapeuta, coach zdrowia, trener personalny. Uczy zdrowego odżywiania bez efektu jojo. Prowadzi autorski program Schudnij Raz na Zawsze, w którym pokazuje, w jaki sposób zmienić nawyki żywieniowe na zdrowsze i jak pokonać trudności z tym związane. Robi to, ponieważ sama miała poważne problemy zdrowotne, a jej doświadczenia spowodowały, że aktualnie pomaga innym kobietom wrócić do zdrowia i zatroszczyć się o siebie. W pracy indywidualnej kładzie duży nacisk na dopasowanie poszczególnych elementów żywienia do preferencji i możliwości oraz stanu zdrowia danej osoby, przez co realizacja celów jest dużo prostsza. Prowadzi coaching indywidualny i warsztaty grupowe.

2 komentarze

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany