Wraz z nadchodzącym latem nadchodzi nieuchronnie sezon bikini. Schudnąć można na wiele sposobów, jednak dobrze jest wiedzieć, jak tego na pewno nie robić. Posłuży do tego ranking najgorszych diet.

#1 Dieta Dukana – dieta wysokobiałkowa, zakłada spożywanie produktów bogatych w białko (nabiał, mięso) oraz ograniczenie węglowodanów i tłuszczy; może prowadzić do chorób nerek oraz niedoborów witamin.

# 2Dieta Paleo – dieta oparta na założeniu, że nasi przodkowie w erze paleolitycznej jadali w większości produkty zwierzęce (które sami upolowali). Zakłada rezygnację z nabiału, warzyw strączkowych, warzyw zawierających skrobię oraz większości owoców.

Jest jedną z diet eliminacyjnych, zakłada eliminację pewnych grup pokarmowych; może prowadzić do niedoborów witamin oraz spadku energii związanej z niedostarczaniem odpowiednich ilości węglowodanów.

# 3 Dieta kopenhaska – jest to dieta zakładająca spożywanie 500-900 kcal. Taka ilość kalorii każdemu zapewniłaby szybki spadek wagi, jednak organizm nie będzie w stanie w dłuższym okresie wytrzymać tak dużego deficytu kalorycznego. Dieta taka kończy się powrotem utraconych kalorii, nierzadko z nadwyżką.

# 4 Dieta słoiczkowa – zakłada spożywanie gotowych dań dla niemowląt w słoiczkach, czyli musy, zupy itp. Produkty te są bardzo niskokaloryczne, ponieważ są przystosowane dla niemowląt. Nie dość, że nie zawierają kalorii, to nie zawierają także witamin, minerałów oraz błonnika w ilościach odpowiednich dla dorosłego człowieka.

Wiele osób może stwierdzić, że któraś z powyższych diet (lub podobnych) nie jest najgorsza i że działa. Diety działają przez jedną prostą zasadę: deficytu kalorycznego, czyli dostarczania mniejszej ilości kalorii niż nam potrzeba.

Diety głodówkowe czy eliminacyjne zapewniają deficyt kaloryczny. Dlatego najlepiej jest wybrać zdrowe, racjonalne i zróżnicowane odżywianie, pozbawione rygorystycznych zasad oraz poczucia winy ze zjedzenia czegoś zakazanego, tym samym mając na uwadze swoje faktyczne zapotrzebowanie kaloryczne. Aby dieta nie była DIETĄ, a stała się sposobem odżywiania na zawsze.
Mam nadzieję, że nikt z Was nie pokusi się w tym sezonie na głodówkową lub eliminacyjną dietę, a swoje odżywianie będzie opierał o pełnowartościowe, nisko przetworzone, zróżnicowane produkty. Powodzenia!

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany