Często wydaje nam się, że brakuje nam czasu. Wiele rzeczy odkładamy na tzw. „wolną chwilę”, zastanawiając się, skąd niektórzy ludzie znajdują czas na to wszystko co robią. Czasu każdy ma tyle samo, podstawą jest jednak jego organizacja.

  1. ZWOLNIJ

Zatrzymaj się i przeanalizuj przebieg swojego dnia, całego tygodnia. Zbadaj co zabiera Ci najwięcej czasu. Zastanów się czy faktycznie są to rzeczy istotne, których nie można wyeliminować, bądź ograniczyć.

  1. WYZNACZ CELE

Obierz cel jaki chcesz osiągnąć. Oczywiście mierz siły na zamiary, nic ponad własne możliwości. Możesz zrobić w notesie listę spraw, którymi chcesz się zająć, a potem wykreślać z niej zrealizowane pozycje.

  1. PLANUJ

Zaplanuj wszystkie rzeczy ważne do realizacji w najbliższym czasie i wpisz je np. do kalendarza. Pozwoli Ci to lepiej zapanować nad organizowanym czasem i gwarantuje, że o niczym nie zapomnisz.

  1. DECYDUJ

Zastanów się, które z wyznaczonych pozycji są najistotniejsze i postaw je na pierwszym miejscu. Sprawom priorytetowym poświęć więcej czasu. Zdecyduj w jaki sposób będziesz realizować zadania, które sobie wyznaczasz.

  1. REALIZUJ

Zacznij działać! Wyeliminuj pożeracze czasu. Realizuj opracowany plan modyfikując go, jeśli okoliczności tego wymagają.

  1. MONITORUJ

Kontroluj osiągnięte wyniki. Koryguj cele i plany oraz działania, według własnych potrzeb, aby mieć coraz lepsze osiągnięcia.

 

O Autorze

Spontaniczna, wygadana i wszędzie jej pełno. Łatwo nawiązuje znajomości. Kocha przebywać wśród ludzi, których zaraża pozytywna energią. Interesuje się psychologią, stosunkami międzyludzkimi i sztuką. Chce zwiedzać świat i poznawać nowe kultury, nie tylko przez telewizję i Internet.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany