Odstawienie słodyczy może okazać się niełatwym zadaniem. Jeżeli zauważasz u siebie problem z uzależnieniem od słodkiego, przez podjadanie małego „co  nieco” i widzisz, że nie możesz przez to schudnąć, bądź też odczuwasz pierwsze oznaki problemów zdrowotnych, za którymi może kryć się uzależnienie od słodyczy, to najwyższy czas coś z tym zrobić.

Zdaję sobie sprawę, że batonik schrupany od czasu do czasu nikogo jeszcze nie zabił, ale potem znowu ciągnie do kolejnego, pewnie to znasz… Z drugiej strony – są przecież słodycze bez cukru, słodzone zdrowszymi zamiennikami i tak samo pyszne, więc po co sobie szkodzić?

Chcesz odstawić słodycze? Poznaj moje sprawdzone sposoby. Działają.

#1 ZRÓB PORZĄDEK W KUCHNI I POZBĄDŹ SIĘ SŁODYCZY Z DOMU

To konieczność! Nie możesz mieć w domu niczego na tak zwaną „czarną godzinę”! Czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal. Wielu z nas ma w domu słodką szafeczkę, do której sięga w kryzysowych chwilach. Pozbądź się jej zawartości, a szybciej uda ci się uwolnić ze szponów cukrowego nałogu.

 

#2 STOPNIOWY DETOKS

Nie od razu Rzym zbudowano, bo jeśli jesteś naprawdę uzależniona od słodyczy z pewnością od razu nie dasz rady ich odstawić. Nie dlatego, że nie wierzę w Ciebie, ale wiem, że gwałtowne pozbawienie organizmu tego co lubi, odbije się negatywnie na samopoczuciu. Bóle głowy i rozdrażnienie, to typowe objawy związane z odstawieniem cukru. Co tutaj może pomóc? Metoda małych kroków świetnie się sprawdzi. Bądź dla siebie wyrozumiała, ustal sobie limity i stopniowo je zmniejszaj. Ogranicz spożycie słodyczy np. do 2 batonów czy ciasteczek tygodniowo, a potem zrób tak, aby je wyeliminować.

 

#3 PAMIĘTAJ O ZDROWYCH PRZEKĄSKACH

Orzechy, świeże owoce czy warzywa – cały wachlarz zdrowych przekąsek jest naprawdę spory. Często sięganie po „coś słodkiego”  stanowi dla nas jedynie przyjemny nawyk czy chęć rozładowania emocji, negatywnych lub też pozytywnych. Warto jest zwrócić na to uwagę. Jeśli musisz już coś pochrupać, to wybieraj przekąski, bez szkody dla Twojego zdrowia. Postaraj oszukać się trochę sama, wybierając do schrupania coś bez szkody dla Twojego zdrowia.

#4 OGRANICZ CUKIER W NAPOJACH

Słodkie soki zamień na owoc lub wodę. Pamiętaj, że często uczucie głodu mylone jest z uczuciem pragnienia. Pamiętaj o właściwym nawadnianiu się w ciągu dnia.

 

#5 SŁODYCZE TYLKO BEZ CUKRU

Na temat słodyczy z zamiennikami cukru krąży wiele opinii – zarówno pozytywnych, jak i negatywnych. Ja jednak sądzę, że słodycze słodzone np. stewią, ksylitolem czy erytrytolem to doskonała pomoc dla tych, którym trudno rozstać się ze standardowymi słodkościami. To zdrowsza alternatywa na początku bezcukrowej drogi. Posiadając odpowiednie umiejętności kulinarne, możemy przygotować bezcukrowe słodycze w domu. Pamiętaj o czekoladowym deserze, przepis na niego znajdziesz TUTAJ !

 

CZYM ZASTĄPIĆ CUKIER?
Na szczęście natura dostarcza nam wielu słodkich alternatyw dla cukru. A jeśli zastanawiasz się czym zastąpić cukier w potrawach, aby nadać im odrobinę słodkości, to polecam ksylitol, który nie podnosi poziomu glukozy we krwi albo stewię. Niestety, wbrew temu co sądzi wiele osób, cukier brązowy, miód czy syrop klonowy nie są dobrymi zamiennikami zwykłego cukru. Ich działanie na nasz organizm jest niemal identyczne jak działanie cukru białego. Ostrzegam, jeśli dbasz o zdrowie, to najlepiej jest przestrzegać zasady niskich indeksów glikemicznych (IG) w swojej diecie.

 

Indeks glikemiczny wskazuje, jak szybko i mocno różne pokarmy podnoszą stężenie glukozy we krwi, generalnie im mniejszy IG tym lepiej. Jako ciekawostka należy zaznaczyć, że kiedy zajrzy się do tabel pokazujących indeks glikemiczny poszczególnych produktów spożywczych można się przekonać, że cukier i biała mąka z punktu widzenia fizjologii ludzkiego organizmu są bardzo podobne i w efekcie stwarzają dla naszego zdrowia podobne ryzyko. Problem w tym, że cukier i białe bułeczki szybko i mocno podnoszą poziom glukozy we krwi. Wybór należy do Ciebie.

Jakie zmiany? Takie, które jesteś w stanie wprowadzić w życie od razu i które nie wymagają od Ciebie wielkich wyrzeczeń, restrykcji i poczucia straty. Jeśli masz problem z odstawieniem słodyczy i właściwym odżywianiem oraz ciągłym stosowaniem diety i efektami jojo, to potrzebujesz porządnej dawki praktycznej wiedzy. Zapraszam Cię do współpracy w indywidualnym Programie Schudnij raz na Zawsze! Wtedy odchudzanie na pewno zadziała, a Ty po osiągnięciu wymarzonej sylwetki będziesz mogła dalej żyć zdrowo, bo nie będzie Ci to sprawiać najmniejszego problemu!

Więcej motywacji znajdziesz na moim FACEBOOKU

 

O Autorze

Dietoterapeuta, coach zdrowia, trener personalny. Uczy zdrowego odżywiania bez efektu jojo. Prowadzi autorski program Schudnij Raz na Zawsze, w którym pokazuje, w jaki sposób zmienić nawyki żywieniowe na zdrowsze i jak pokonać trudności z tym związane. Robi to, ponieważ sama miała poważne problemy zdrowotne, a jej doświadczenia spowodowały, że aktualnie pomaga innym kobietom wrócić do zdrowia i zatroszczyć się o siebie. W pracy indywidualnej kładzie duży nacisk na dopasowanie poszczególnych elementów żywienia do preferencji i możliwości oraz stanu zdrowia danej osoby, przez co realizacja celów jest dużo prostsza. Prowadzi coaching indywidualny i warsztaty grupowe.

2 komentarze

  1. Jan

    W artykule nic nie widzę na temat miodu. Przecież to doskonały zamiennik cukru i to z jaką wartością odżywczą! Mówimy tutaj o miodzie prosto z pasieki,a nie chińsko-podobnej gęścinie cukrowej z Radomia.

    Odpowiedz
  2. Damskie Sprawy

    Cóż, najlepiej mieć cały czas zapełniony żołądek – ale zdrowymi smakołykami, owocami itp, to nie będzie nas tak ciągnęło w kierunku słodyczy. Plus oczywiście mocne postanowienie ograniczenia zajadania się słodyczami…

    Odpowiedz

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany