Nadeszła jesień, czas wzmożonych opadów i wiatru, a co za tym idzie – obniżonej odporności. W tym okresie większości z nas dokucza chociażby katar. Na choroby jesteśmy narażeni nie tylko podczas spaceru czy w drodze do pracy, ale także w ciepłych pomieszczeniach.

Wystarczy, że spotkamy kogoś, kto już jest chory. Zarazki bardzo szybko się rozprzestrzeniają i jeżeli nie przygotowaliśmy swojego organizmu do obrony przed nimi, to prędzej czy później sami źle się poczujemy. Dlatego przygotowaliśmy dla Was kilka domowych sposobów na poprawienie odporności oraz zwalczanie objawów przeziębienia czy grypy.

Pieczarki

Grzyby, które powodują wzrost odporności poprzez zwiększoną produkcję białek antywirusowych. Niezależnie od tego w jaki sposób je przygotujesz, zachowają one swoje dobroczynne właściwości.

Chrzan

Działa odkażająco i rozgrzewająco. Oprócz tego, że pomaga nam się uchronić przed chorobą, to również bardzo dobrze zwalcza kaszel i katar, leczy zapalenie zatok, wspomaga leczenie zapalenia płuc i oskrzeli. Zawiera również substancje bioaktywne o działaniu przeciwnowotworowym.

Herbata z miodem i cytryną

Wspiera odporność i łagodzi przebieg infekcji. Należy jednak pamiętać, aby nie dodawać cytryny i miodu do gorącej herbaty, ponieważ po ich prozdrowotnym działaniu zostanie sam smak.

Czosnek

Surowy czosnek pomaga pozbyć się bakterii i wirusów z organizmu, chroni przed zawałem i udarem a także wspomaga trawienie. Można dodawać go do sałatek, mięs, sosów lub pić z mlekiem.

Cebula

Przede wszystkim wzmacnia odporność organizmu. Dobrze jest jeść kanapki czy sałatki z cebulą lub zrobić z niej syrop. Warzywo to zmniejsza zawartość cukru we krwi i uśmierza pieczenie po ukąszeniu owadów.

Imbir

Jego właściwości przeciwzapalne i przeciwbólowe wykazują się taką samą skutecznością jak leki, które kupujemy w aptece. Imbir doskonale oczyszcza zatoki, a także działa rozgrzewająco. Co ciekawe, zabija również komórki rakowe i obniża ich odporność na chemioterapię.

Burak

Wzmacnia odporność organizmu i dodaje energii. Ma właściwości oczyszczające i odkwaszające. Buraków powinni jednak unikać diabetycy ze na względu znajdującą się w nim dużą ilość cukru.

Gruszka

Jesienią dobrze jest jeść gruszki, ponieważ mają one właściwości przeciwgorączkowe. Ponadto zaleca się ich spożywanie przy zatruciach pokarmowych.

Daktyle

Pomagają przy zapaleniu gardła i wzmacniają nasz organizm.

Szpinak

O tej porze roku możemy zmagać się z przygnębieniem i brakiem energii. Jedną z wielu dobroczynnych właściwości szpinaku jest jego antydepresyjne działanie, dlatego warto dodać kilka listków do obiadu.

 

Pisała dla Was: Karolina Kowalik

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany