Sezon wakacyjny w pełni. A jeśli zamarzyły się nam wakacje w odległych zakątkach, gdzie trzeba lecieć samolotem, to w takim razie JAK PRZETRWAĆ LOT?

JAK NIE CZUĆ SIĘ OPUCHNIĘTĄ PO PODRÓŻY? To coś, co spędza wielu kobietom sen z powiek, a ja na to znalazłam sposób, którym podzielę się z Wami.

MOJE SPRAWDZONE SPOSOBY NA ZMINIMALIZOWANIE NABIERANIA WODY PO PODRÓŻY SAMOLOTEM.

Lecąc samolotem w wyniku zmiany ciśnień automatycznie nabieramy wody. Po przylocie większość z nas ma okropnie opuchnięte kostki i łydki, czasami opuchlizna jest tak duża, że nie jesteśmy w stanie kucnąć, bo wrażenie jest takie, że za chwilę pękną łydki…

Jest na to sposób. Sprawdzają się w tym przypadku pewne STRATEGIE ŻYWIENIOWE.

JAKIE SĄ STRATEGIE ŻYWIENIOWE?

  1. Obciąć do minimum (najlepiej do zera) podaż sodu i potasu oraz spożycie solonych rzeczy. Jak wiadomo na pokładzie samolotu posiłki są serwowane właśnie ze sporą ilością sodu. Takie posiłki odpadają, co oznacza, świadomą rezygnację z przydziału jedzenia w trakcie lotu. Można to zrobić, ale wcześniej trzeba się do tego przygotować.
  2. Zredukować mocno udział węglowodanów. Tak na marginesie, co z reguły serwowane jest na pokładzie samolotu? Kanapka z szynką lub ryż i kurczak w sosie pieczarkowym i trochę rozgotowanych warzywek, jako przekąska – pieczone ziemniaczki posypane parmezanem :-), bułka biała, masełko i dżem.
  3. Jedzenie na 2, 1 dzień przed wylotem oraz w trakcie wylotu powinno być maksymalnie pozbawione węglowodanów, substancji słodzących i soli. To z pewnością można zrobić wylatując z Polski – po przylocie efekt jest taki, że od razu możesz wskoczyć w bikini lub obcisłą sukienkę, bez marudzenia, że jesteś opuchnięta. Spożywanie sodu, potasu, soli spożywczej i produktów, które ja zawierają – odpada.
  4. Co jeść w trakcie lotu? Pić dużo wody (żadnej kawy i herbaty oraz soków i alkoholu), można jeść naturalne orzechy (nerkowiec, orzech laskowy i orzech włoski), które z powodzeniem możesz zabrać do bagażu podręcznego. Dodatkowo warto zabrać ze sobą probiotyki, bo musimy pamiętać, że każdy lot samolotem osłabia naszą florę bakteryjną.
  5. Zawsze warto robić sobie przechadzki w trakcie trwania lotu po dodatkową ilość wody.

 

A jakie są Twoje sposoby na uniknięcie zatrzymania wody po podróży samolotem?

 

O Autorze

Dietoterapeuta, coach zdrowia, trener personalny. Uczy zdrowego odżywiania bez efektu jojo. Prowadzi autorski program Schudnij Raz na Zawsze, w którym pokazuje, w jaki sposób zmienić nawyki żywieniowe na zdrowsze i jak pokonać trudności z tym związane. Robi to, ponieważ sama miała poważne problemy zdrowotne, a jej doświadczenia spowodowały, że aktualnie pomaga innym kobietom wrócić do zdrowia i zatroszczyć się o siebie. W pracy indywidualnej kładzie duży nacisk na dopasowanie poszczególnych elementów żywienia do preferencji i możliwości oraz stanu zdrowia danej osoby, przez co realizacja celów jest dużo prostsza. Prowadzi coaching indywidualny i warsztaty grupowe.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany